- O grupie
- Ramowy rozkład dnia
- Kontrakt grupy
- Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze
- Ważne wydarzenia w grupie
Grupa dzieci 4 - 5 - letnich
Wychowawcy: mgr Iwona Piekarczyk
mgr Grażyna Bujak
Woźna oddziałowa: Krystyna Kozłowska - Jędryczek
Godziny pracy grupy:
poniedziałek: 8.00 - 12.00 Iwona Piekarczyk
12.00 - 16.00 Grażyna Bujak
wtorek: 8.00 - 16.00 Iwona Piekarczyk
środa: 8.00 - 12.00 Iwona Piekarczyk
12.00 - 16.00 Grażyna Bujak
czwartek: 8.00 - 13.00 Grażyna Bujak
13.00 - 16.00 Iwona Piekarczyk
piątek: 8.00 - 16.00 Iwona Piekarczyk
Język angielski: wtorek, piątek
8:00 – 8:45 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne z wyboru dzieci służące realizacji pomysłów w kącikach tematycznych, przy stolikach, na dywanie, rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Wspieranie rozwoju dzieci poprzez : zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, ruchowe przy muzyce, zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itd. Zabawy integrujące grupę. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka.
8:45 – 9:00 Przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
9:00 – 9:30 ŚNIADANIE samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych- zachęcanie do spożywania pełnowartościowych posiłków i próbowania nowych smaków.
9:30 - 11:45 Kierowane zajęcia edukacyjne różnego typu z całą grupą realizowane według programu wychowania przedszkolnego. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, wycieczki, spacery, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym: obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym ( język angielski ), zajęcia z religii.
11.45 - 12.00 Przygotowanie do obiadu: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
12:00 - 12.30 OBIAD samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych - zachęcanie do spożywania pełnowartościowych posiłków i próbowania nowych smaków , kształtowanie nawyków higieniczno–kulturalnych.
12:30 – 12:45 Poobiedni odpoczynek/relaksacja: zabawy i zajęcia integrujące grupę o charakterze relaksacyjnym: bajkoterapia, muzykoterapia.
12:45 – 13.30 Zabawy i gry stolikowe, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek, zabawy w małych grupach w kącikach zabaw przy udziale nauczyciela, rozmowy kierowane z dziećmi, zachęcanie do podejmowania własnej aktywności, praca korekcyjno-kompensacyjna.
13:30 – 13.45 Przygotowanie do podwieczorku: porządkowanie sali, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
13:45 – 14:00 PODWIECZOREK samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie nawyków higieniczno - kulturalnych.
14:00 – 16:00 Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie: indywidualne, zbiorowe lub inne formy swobodnej działalności dziecka, praca stymulacyjna, realizacja projektów i programów własnych, zabawy według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domów.
W trosce o emocjonalno-społeczny rozwój dziecka został opracowany wspólnie kontrakt grupy. Jest on oparty na zasadach i formach sprzyjających kreowaniu postaw otwartych na: życzliwość, szacunek, tolerancję a jednocześnie budowaniu przez dziecko poczucia wartości i pozytywnego obrazu własnej osoby.
KONTRAKT GRUPY reguluje zasady przestrzegania zawartych umów poprzez podpisanie go własnym znaczkiem (odbite rączki).
KONTRAKT GRUPY
Ja, przedszkolak dzielny,
będę zawsze uśmiechnięty.
Będę słuchał swojej Pani
I zjadał całe śniadanie.
Będę dbał o zwierzęta i chronił kwiaty,
aby nasz świat był piękny i bogaty.
Będę grzecznie się bawił i pilnie uczył,
żebym mamy i taty nigdy nie zasmucił.
Styczeń:
- przyswojenie pojęcia „pory roku”
- wykonywanie zadań ściśle wg instrukcji
- utrwalanie znajomości liczebników porządkowych.
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- rozwijanie śmiałości, wiary we własne siły
- rozwijanie umiejętności szybkiego reagowania na sygnały
- rozwijanie swobody w wypowiadaniu własnego zdania
- liczenie się z potrzebami i pragnieniami innych
- rozwijanie zwinności i zręczności
- rozpoznawanie i nazywanie emocji
- spostrzeganie zawierania się podzbiorów w zbiorze
- rozwijanie poczucia rytmu
- usprawnianie koncentracji uwagi
- rozwijanie samodzielności i aktywności twórczej
- budzenie zainteresowań czytelniczych
- przyzwyczajanie się do posługiwania się symbolami, zakodowanymi informacjami
- wzmacnianie więzi emocjonalnej z dziadkami
- zwrócenie uwagi na zalety swoich bliskich
- zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
- rozwijanie wrażliwości na dźwięki
- ukazanie potrzeby wspierania osób starszych i samotnych, rozwijanie empatii i wyrozumiałości wobec ludzi ze starszego pokolenia
- budzenie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania
- próby oceny postępowania bohaterów literackich
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- rozumienie pojęć: największy – najmniejszy
- utrwalenie wiadomości o zimie
- znajomość kolejności zakładania ubrań
- rozumienie pojęć: najszybciej, najwięcej
Festyn "Strzał w 10-tkę" czyli ognisko integracyjne odbędzie się 18.09.2024 roku o godzinie 16:30.
Adaś z grupy Kangurki brał udział w konkursie plastycznym "Kartka Bożonarodzeniowa". W swojej kategorii wiekowej Adaś uzyskał I miejsce . Gratulujemy.