- O grupie
- Ramowy rozkład dnia
- Ważne wydarzenia w grupie
- Kontrakt Grupy Super Biedronka
- Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze
Grupa Biedronki dzieci 5-6 letnich
Wychowawca:
mgr Adrianna Krawiec
mgr Justyna Szlachta
Woźna:
Godziny pracy grupy:
Poniedziałek:
7.00-11.30 - Justyna Slachta
11.30- 17.00 Adrianna Krawiec
Wtorek:
7.00- 11.00 - Adrianna Krawiec
11.00- 17.00 - Justyna Szlachta
Środa:
7.00- 12.00 Adrianna Krawiec
12.00 - 17.00 - Justyna Szlachta
Czwartek:
7.00 - 11.30 - Justyna Szlachta
11.30 - 17.00- Adrianna Krawiec
Piątek:
7.00 - 12.00 - Adrianna Krawiec
12.00 - 17.00 - Justyna Szlachta
7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne z wyboru dzieci służące realizacji pomysłów w kącikach tematycznych, przy stolikach, na dywanie, rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8:00 – 8:45 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, ruchowe przy muzyce, zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itd. Zabawy integrujące grupę. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka.
8:45 – 9:00 Przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
9:00 – 9:30 ŚNIADANIE samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych- zachęcanie do spożywania pełnowartościowych posiłków i próbowania nowych smaków.
9:30 - 11:45 Kierowane zajęcia edukacyjne różnego typu z całą grupą realizowane według programu wychowania przedszkolnego. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, wycieczki, spacery, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym: obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym ( język angielski ), zajęcia z religii.
11.45 - 12.00 Przygotowanie do obiadu: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
12:00 - 12.30 OBIAD samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych - zachęcanie do spożywania pełnowartościowych posiłków i próbowania nowych smaków , kształtowanie nawyków higieniczno–kulturalnych.
12:30 – 12:45 Poobiedni odpoczynek/relaksacja: zabawy i zajęcia integrujące grupę o charakterze relaksacyjnym: bajkoterapia, muzykoterapia.
12:45 – 13.30 Zabawy i gry stolikowe, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek, zabawy w małych grupach w kącikach zabaw przy udziale nauczyciela, rozmowy kierowane z dziećmi, zachęcanie do podejmowania własnej aktywności, praca korekcyjno-kompensacyjna.
13:30 – 13.45 Przygotowanie do podwieczorku: porządkowanie sali, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
13:45 – 14:00 PODWIECZOREK samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie nawyków higieniczno - kulturalnych.
14:00 – 17:00 Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie: indywidualne, zbiorowe lub inne formy swobodnej działalności dziecka, praca stymulacyjna, realizacja projektów i programów własnych, zabawy według zainteresowań dzieci. Realizacja zadań w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Festyn "Strzał w 10-tkę" czyli ognisko integracyjne odbędzie się 18.09.2024 roku o godzinie 16:30.
20.09.2024 rok Wyjazd na Dzień Przedszkolaka. Proszę podpisywać zgody.
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ POMAGAĆ INNYM!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ SPRZĄTAĆ ZABAWKI!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ UWAŻNIE SŁUCHAĆ!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ SAMODZIELNIE SIĘ UBIERAĆ!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ ŚPIEWAĆ PIOSENKI!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ ZGODNIE SIĘ BAWIĆ!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ OPIEKOWAĆ SIĘ ZWIERZĘTAMI!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ DBAĆ O ZDROWIE!
Marzec 2025
o Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek;
o Uświadamianie dzieciom potrzeby odpoczynku;
o Rozbudzanie fantazji i wyobraźni; kształtowanie umiejętności wypowiadania się;
o Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw części garderoby;
o Doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała;
o Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji;
o Rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody. o Budowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w przyrodzie;
o Wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę;
o Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary podobne, pary funkcyjne);
o Doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce;
o Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi, skoku na jednej nodze i obunóż.
o Uświadomienie dzieciom potrzeby ruchu dla utrzymania zdrowia; kształtowanie odpowiedzialności za własne zdrowie;
o Wdrażanie do poznawania różnych form ekspresji artystycznej – malarstwo, rzeźba, muzyka, poezja, proza;
o Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu;
o Wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny; doskonalenie sprawności manualne;
o Utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę;
o Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami; o Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów;
o Zapoznanie dzieci z etapami siania roślin; rozwijanie postawy proekologicznej;
o Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących ptaków;
o Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. Uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody.