- O grupie
- Ramowy rozkład dnia
- Ważne wydarzenia w grupie
- Kontrakt Grupy Super Biedronka
- Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze
Grupa Biedronki dzieci 5-6 letnich
Wychowawca:
mgr Adrianna Krawiec
mgr Justyna Szlachta
Woźna:
Godziny pracy grupy:
Poniedziałek:
7.00-11.30 - Justyna Slachta
11.30- 17.00 Adrianna Krawiec
Wtorek:
7.00- 11.00 - Adrianna Krawiec
11.00- 17.00 - Justyna Szlachta
Środa:
7.00- 12.00 Adrianna Krawiec
12.00 - 17.00 - Justyna Szlachta
Czwartek:
7.00 - 11.30 - Justyna Szlachta
11.30 - 17.00- Adrianna Krawiec
Piątek:
7.00 - 12.00 - Adrianna Krawiec
12.00 - 17.00 - Justyna Szlachta
7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne z wyboru dzieci służące realizacji pomysłów w kącikach tematycznych, przy stolikach, na dywanie, rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8:00 – 8:45 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, ruchowe przy muzyce, zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itd. Zabawy integrujące grupę. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka.
8:45 – 9:00 Przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
9:00 – 9:30 ŚNIADANIE samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych- zachęcanie do spożywania pełnowartościowych posiłków i próbowania nowych smaków.
9:30 - 11:45 Kierowane zajęcia edukacyjne różnego typu z całą grupą realizowane według programu wychowania przedszkolnego. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, wycieczki, spacery, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym: obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym ( język angielski ), zajęcia z religii.
11.45 - 12.00 Przygotowanie do obiadu: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
12:00 - 12.30 OBIAD samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych - zachęcanie do spożywania pełnowartościowych posiłków i próbowania nowych smaków , kształtowanie nawyków higieniczno–kulturalnych.
12:30 – 12:45 Poobiedni odpoczynek/relaksacja: zabawy i zajęcia integrujące grupę o charakterze relaksacyjnym: bajkoterapia, muzykoterapia.
12:45 – 13.30 Zabawy i gry stolikowe, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek, zabawy w małych grupach w kącikach zabaw przy udziale nauczyciela, rozmowy kierowane z dziećmi, zachęcanie do podejmowania własnej aktywności, praca korekcyjno-kompensacyjna.
13:30 – 13.45 Przygotowanie do podwieczorku: porządkowanie sali, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
13:45 – 14:00 PODWIECZOREK samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie nawyków higieniczno - kulturalnych.
14:00 – 17:00 Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie: indywidualne, zbiorowe lub inne formy swobodnej działalności dziecka, praca stymulacyjna, realizacja projektów i programów własnych, zabawy według zainteresowań dzieci. Realizacja zadań w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Festyn "Strzał w 10-tkę" czyli ognisko integracyjne odbędzie się 18.09.2024 roku o godzinie 16:30.
20.09.2024 rok Wyjazd na Dzień Przedszkolaka. Proszę podpisywać zgody.
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ POMAGAĆ INNYM!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ SPRZĄTAĆ ZABAWKI!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ UWAŻNIE SŁUCHAĆ!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ SAMODZIELNIE SIĘ UBIERAĆ!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ ŚPIEWAĆ PIOSENKI!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ ZGODNIE SIĘ BAWIĆ!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ OPIEKOWAĆ SIĘ ZWIERZĘTAMI!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ DBAĆ O ZDROWIE!
Październik 2024
-budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja – świat przyrody (gromadzenie wiadomości na temat owoców);
-kształcenie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
– kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
-rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka;
-rozwijanie poczucia estetyki i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych (uwrażliwianie na zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami);
-kształtowanie aspektu liczny naturalnej;
-utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno - kulturalnych;
-gromadzenie wiedzy na temat warzyw i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
-rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia;
-rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
-utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem (zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników)
-rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu;
-uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody (zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu(, budzenie chęci poznania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze;
-stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej;
-rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną;
– organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania;
-rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce;
-poznawanie lasu i jego mieszkańców (rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadomienie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami);
-wdrażanie do zgodnej pracy w zespole;
-rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej;
-rozwijanie rozumienia drogą analogii;
-zachęcanie dzieci do wyrażania emocji podczas zabaw teatralnych (rozwijanie inteligencji emocjonalnej przez zabawy);