- O grupie
- Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
- Ramowy rozkład dnia
- Kontrakt grupy
- Ważne wydarzenia w grupie
Grupa dzieci 4letnich
Wychowawcy:
mgr Karina Dyrduł
mgr Anna Rojek
Woźna: Małgorzata Sołtys
Godziny pracy grupy:
Poniedziałek -
od 08:00 do 11:00 Anna Rojek
od 11:00 do 15:00 Karina Dyrduł
Wtorek -
od 08:00 do 15:00 Karina Dyrduł
Środa - od 08:00 do 11:00 Anna Rojek
od 11:00 do 15:00 Karina Dyrduł
Czwartek - od 08:00 do 15:00 Karina Dyrduł
Piątek - od 08:00 do 15:00 Karina Dyrduł
W tych godzinach można skontaktować się z nauczycielkami, porozmawiać na temat dziecka, przekazać informacje dla nauczycielek.
Język angielski- Justyna Szlachata
Wtorek od 10:00 do 10.30
Piątek od 11.15 do 11.30
GRUDZIEŃ
Temat tygodnia: Odwiedzi nas Mikołaj.
B.F. Powtórzenie
słownictwo:
- present,
- balloon,
- red,
- yellow,
- blue,
- hello,
- Happy Birthday,
- goodbye
Temat tygodnia: Czekamy na Święta Bożego Narodzenia część I.
B.F. "Kapelusz od słońca"
słownictwo:
sun – słońce
hat – kapelusz
sunhat – kapelusz od słońca
Temat tygodnia: Czekamy na Święta Bożego Narodzenia część II.
B.F. "Kapelusz od słońca"- wersja rozszerzona.
Rozszerzenie: hot, I have a hat
Gorąco, mam kapelusz
Temat tygodnia: Już zima.
B.F. "Jabłka" -wersja podstawowa.
słownictwo:
apple – jabłko
squirrel – wiewiórka
fly – mucha
PAŹDZIERNIK:
1. „DARY OGRODU”
„Hello Tom and Keri”
2. „DRZEWA JESIENIĄ”
„Happy Birthday”-wersja podstawowa
3. "GRZYBY"
"Happy Birthday Tom - wersja rozszerzona"
4. "ZWIERZĘTA W LESIE"
"Ball"
5. "JESIENNA POGODA"
"Ball" - wersja rozszerzona
Umiejętności dziecka:
-prosi o pomoc nauczyciela
-chętnie pomaga w tworzeniu ekspozycji
-wypowiada się nt. jesieni w ogrodzie
-rozpoznaje i nazywa warzywa
-lepi z plasteliny i masy różne formy
-uczestniczy w zabawie
-samodzielnie wykonuje pracę
-stosuje się do zasad zabawy
-wypowiada się na forum grupy
-chętnie bierze udział w zabawie relaksacyjnej
-prawidłowo wykonuje zdania ruchowe
-precyzyjnie koloruje warzywa
-buduje z klocków na określony temat
-przelica liczebnikami porządkowymi
-zna kolejność pór roku
-klasyfikuje przedmioty
-stosuje się do ustalonych reguł
-dotyka czegoś gładkiego, pokazuje coś wysokiego
-bawi się zgonie innymi
-wymienia różne potrawy z warzyw
-wycina elementy obrazka i układa je w całość
-rozpoznaje emocje
-określa charakter muzyki „smutna- wesoła”
-nazywa warzywa na obrazkach
-wycina po wyznaczonej linii
-odkłada zabawki na miejsce
-zna właściwości warzyw
-wymienia warzywa z nazw
-szanuje wytwory prac innych dzieci
-pomaga przy wykonaniu wystawy
-rozpoznaje warzywa po smaku, węchu, dotyku
-wycina wg wzoru
-bezpiecznie posługuje się nożyczkami
-wskazuje cechy jesieni
-dostrzega zmiany w przyrodzie
-potrafi wymienić nazwę drzewa , owocu i odszukać liść z danego drzewa
-wykonuje odpowiednie ruchy chustą
-poprawnie posługuje się przyborami do rysowania
-buduje dłuższe zdania w wypowiedzi
-chętnie bierze udział w zabawie
-precyzyjnie rysuje
-jest sprawne ruchowo
-poprawnie wykonuje ćwiczenia
-poprawnie posługuje się przyborami
-zna owoce i liście drzew i je nazywa
-przelicza w zakresie 5
-określa liczebność zbiorów
-potrafi narysować kasztany
-bawi się w zespołach
-używa zwrotów grzecznościowych
-stosuje w zabawie „kierunkowość”
-układa rytmy z owoców
-zna instrumenty perkusyjne
-potrafi grać na instrumentach tworząc melodię
-odnajduje przedmioty i określa ich cechy
-zna dary jesieni
-potrafi rzucić do celu
-rozróżnia pień, korona
-stosuje się do poleceń
-wypowiada się na temat obrazka
-samodzielnie wykonuje pracę
-wykonuje polecenia obserwacyjne
-wie do czego służy lupa
-kulturalnie odnosi się do innych
- potrafi wymyśleć zakończenie opowiadania
-wymieni zjawiska charakterystyczne dla jesieni
-przelicza i koloruje odpowiednią ilość
-jest sprawne manualnie
Słownictwo:
Tom
Keri
yellow – żółty
house – dom
balloon – balon
present – prezent
Come with me – Chodź ze mną
Happy Birthday! – Wszystkiego najlepszego na urodziny!
blue – niebieski
red – czerwony
yellow – żółty
ball – piłka
rainbow – tęcza
Listopad:
Temat tygodnia: Co robimy w chłodne dni.
B.F. : Pies i żaba - wersja podstawowa
Słownictwo:
coin – moneta
frog – żaba
in – w środku
out – na zewnątrz
Temat tygodnia: Dbamy o czystość.
B.F. : Pies i żaba - wersja rozszerzona
Temat tygodnia: Zwierzęta domowe.
B.F. : Pociąg - wersja podstawowa.
Słownictwo:
jump – skakać
nod – skinąć głową
clap – klaskać
train – pociąg
Temat tygodnia: Ulubione bajki.
B.F.:Pociąg - wersja rozszerzona.
8:00– 8:45 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, ruchowe przy muzyce, zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itd. Zabawy integrujące grupę. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka.
8:45 – 9:00 Przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
9:00 – 9:30 ŚNIADANIE samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych - zachęcanie do spożywania pełnowartościowych posiłków i próbowania nowych smaków.
9:30 - 11:45 Kierowane zajęcia edukacyjne różnego typu z całą grupą realizowane według programu wychowania przedszkolnego. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, wycieczki, spacery, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym: obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym (język angielski), zajęcia z religii.
11:45 - 12:00 Przygotowanie do obiadu: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
12:00 - 12:30 OBIAD samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych - zachęcanie do spożywania pełnowartościowych posiłków i próbowania nowych smaków, kształtowanie nawyków higieniczno – kulturalnych.
12:30 – 12:45 Poobiedni odpoczynek/relaksacja: zabawy i zajęcia integrujące grupę o charakterze relaksacyjnym: bajkoterapia, muzykoterapia.
12:45 – 13:30 Zabawy i gry stolikowe, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek, zabawy w małych grupach w kącikach zabaw przy udziale nauczyciela, rozmowy kierowane z dziećmi, zachęcanie do podejmowania własnej aktywności.
13:30 – 13:45 Przygotowanie do podwieczorku: porządkowanie sali, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
13:45 – 14:00 PODWIECZOREK samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie nawyków higieniczno - kulturalnych.
14:00 – 15:00 Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie: indywidualne, zbiorowe lub inne formy swobodnej działalności dziecka, praca stymulacyjna, realizacja projektów i programów własnych, zabawy według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domów.
W trosce o emocjonalno-społeczny rozwój dziecka został opracowany wspólnie kontrakt grupy. Jest on oparty na zasadach i formach sprzyjających kreowaniu postaw otwartych na: życzliwość, szacunek, tolerancję a jednocześnie budowaniu przez dziecko poczucia wartości i pozytywnego obrazu własnej osoby.
KONTRAKT GRUPY reguluje zasady przestrzegania zawartych umów poprzez podpisanie go własnym znaczkiem (odbite rączki)
KONTRAKT GRUPY MISIE
Ja, przedszkolak dzielny,
będę zawsze uśmiechnięty.
będe słuchał swojej Pani
I zjadał całe śniadanie.
Będę dbał o zwierzęta i chronił kwiaty,
aby nasz świat był piękny i bogaty.
Będę grzecznie się bawił i pilnie uczył.,
żebym mamy i taty nigdy nie zasmucił.
Skutecznym środkiem wychowania są nagrody i pochwały. Mają one wartość zachęcającą do pracy dla każdego człowieka, a tym bardziej dla dziecka. Uznanie i akceptacja mobilizują do dalszych wysiłków.
Formy nagradzania zachowań w grupie Misie
- pochwała wobec grupy,
- pochwała indywidualna,
- pochwała przed rodzicami,
- atrakcyjna zabawa w grupie według pomysłu dzieci,
- darzenie dziecko szczególnym zaufaniem np. zwiększając zakres jego samodzielności,
- drobne nagrody rzeczowe, np. emblematy uznania (odznaka, order),
- dostęp do atrakcyjnej zabawki,
Nagradzamy za:
- stosowanie ustalonych umów i zasad,
- wysiłek włożony w wykonanie pracy, zadania,
- wypełnienie podjętych obowiązków,
- bezinteresowną pomoc innym,
- stosowanie zasad ochrony przyrody,
- aktywny udział w pracach grupy
Formy karania za niestosowanie się do ustalonych wspólnie zasad
- upomnienie słowne (przypomnienie obowiązujących zasad),
- rozmowa – przedstawienie następstw zachowania (skłonienie dziecka do autorefleksji),
- wyrażenie przez nauczyciela smutku i niezadowolenia z powodu zachowania dziecka,
- odsunięcie na krótki czas od zabawy,
- poinformowanie rodziców o przewinieniu
W naszej grupie świetnie sprawdza się opracowany system motywowania dzieci „Misie na medal”.
Dzieci w ciągu całego tygodnia motywowane są do pozytywnych zachowań, otrzymują uśmiechniętą buźkę albo buźkę smutną. Mają szansę naprawić swoje zachowanie i zamienić swój znaczek. Tak przyjęta forma mobilizowania dzieci do pozytywnego zachowania się w grupie została pozytywnie zaakceptowana przez rodziców na pierwszym zebraniu grupy.
Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców na przedstawienie pt. "Pani Jesień"
27 listopada o godz. 15.30
W dni 21 listopada o godz. 16.00
odbędzie się zebranie z rodzicami.
W dn. 25.10.24r. grupa Misie będzie obchodzić DZIEŃ KUNDELKA. W tym dniu można przynieść zdjęcie swojego domowego pupila lub ulubioną książkę o psach.
ŚWIETO DYNI
31.10.24r. wspólnie świętujemy DZIEŃ DYNI. W tym dniu proszę, aby dzieci były ubrane na pomarańczowo! 🙂