- O grupie
- Ramowy rozkład dnia
- Kontrakt grupy
- Ważne wydarzenia w grupie
- Zamierzenia dydktyczno-wychowawcze
GRUPA 3 LATKÓW
NAUCZYCIELE: Anna Puc, Anna Rojek
NIANIA: Magdalena Dymek
WOŹNA: Krzysztofa Labus
GODZINY PRACY GRUPY: Od 6.00 do 16.oo
6:00 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne z wyboru dzieci służące realizacji pomysłów w kącikach tematycznych, przy stolikach, na dywanie, rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8:00 – 8:45 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, ruchowe przy muzyce, zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itd. Zabawy integrujące grupę. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka.
8:45 – 9:00 Przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
9:00 – 9:30 ŚNIADANIE samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych- zachęcanie do spożywania pełnowartościowych posiłków i próbowania nowych smaków.
9:30 - 11:45 Kierowane zajęcia edukacyjne różnego typu z całą grupą realizowane według programu wychowania przedszkolnego. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, wycieczki, spacery, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym: obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym ( język angielski ), zajęcia z religii.
11.45 - 12.00 Przygotowanie do obiadu: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
12:00 - 12.30 OBIAD samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych - zachęcanie do spożywania pełnowartościowych posiłków i próbowania nowych smaków , kształtowanie nawyków higieniczno – kulturalnych.
12:30 – 12:45 Poobiedni odpoczynek/relaksacja: zabawy i zajęcia integrujące grupę o charakterze relaksacyjnym: bajkoterapia, muzykoterapia.
12:45 – 13.30 Zabawy i gry stolikowe, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek, zabawy w małych grupach w kącikach zabaw przy udziale nauczyciela, rozmowy kierowane z dziećmi, zachęcanie do podejmowania własnej aktywności,.
13:30 – 13.45 Przygotowanie do podwieczorku: porządkowanie sali, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne.
13:45 – 14:00 PODWIECZOREK samodzielne spożywanie posiłków, kształtowanie nawyków higieniczno - kulturalnych.
14:00 – 16:00 Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie: indywidualne, zbiorowe lub inne formy swobodnej działalności dziecka, praca stymulacyjna, realizacja projektów i programów własnych, zabawy według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domów.
KONTRAKT GRUPY MOTYLKI
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ POMÓC INNYM!!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ SPRZĄTAĆ ZABAWKI!!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ UWAŻNIE SŁUCHAĆ!!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ SAMODZIELNIE SIĘ UBIERAĆ!!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ ŚPIEWAĆ PIOSENKI!!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ ZGODNIE SIĘ BAWIĆ!!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ
OPIEKOWAĆ SIĘ ZWIERZĘTAMI!!
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM I POTRAFIĘ DBAĆ O ZDROWIE!!
W piątek 8 listopada będziemy obchodzić Święto Niepodległości. Bardzo prosimy aby dzieci w tym dniu były ubrane odświętnie (biało-czarno lub biało-granatowo)
Dziękujemy wszystkim rodzicom za współpracę i angażowanie się w życie grupy.
Bardzo dziękujemy wszystkim rodzicom oraz naszej wspaniałej Trójce Klasowej za pomoc i zaangażowanie w Dzień Chłopaka. Za piękne prezenty!! Oraz za przyniesienie owoców i warzyw na nasz jesienny soczek. Dzieci zrobiły pyszny i zdrowy soczek, który później wypiły.
4 września odbędzie się zebranie z rodzicami o godzinie 16.30 zapraszamy gorąco.
LISTOPAD
- Pogoda zmienna jest, mokro i wietrznie- rozmowy na temat listopadowej pogody
- Dzień i noc- jaka jest różnica, co robimy w dzień a co w nocy
- Tworzenie warunków możliwości do wyrażenia za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi przy tej twórczości.
- Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
- Rozwijanie wrażliwości na świat przyrody oraz postawy poszanowania przyrody.
- Wyrabianie sprawności i zwinności ruchowej oraz reagowanie na umowne sygnały.
- Nasze Pasowanie- szykowanie występu z okazji pasowania.